FAQ

ESP

Een Electronic Stability Program (ESP) is een actief rijveiligheidssysteem.

ESP ondersteunt de bestuurder van een voertuig wanneer deze in een kritieke situatie terechtkomt waarbij het voertuig dreigt te slippen: bij plotse uitwijkmanoeuvres voor hindernissen, bij verkeerd ingeschatte bochten of bij een verraderlijk wegdek.

Het eerste ESP-systeem is ontwikkeld door Mercedes-Benz en Robert Bosch GmbH en kreeg de naam Elektronisches Stabilitätsprogramm (ESP).

ESP is door de ontwikkelaars en enkele andere partijen in 1995 op de massamarkt gebracht. Mercedes-Benz was de eerste constructeur die ESP standaard maakte op al haar modellen in 1999. Inmiddels passen ook andere autofabrikanten ESP standaard toe in nieuwe modellen.

EBA

Noodhulp Brake is een remassistent dat men vindt op sommige voertuigen.
Studies, sommige in rijsimulator toonde inderdaad dat in geval van nood de bestuurder leunde zelden zo sterk mogelijk op het rempedaal. Dus wanneer het systeem een abnormaal snelle passage van het gaspedaal om het rempedaal detecteert, hij is het die de maximale remdruk beslist. Het voertuig is uitgerust met ABS, hoeft de bestuurder niet de controle verliezen.

ABS

De anti-lock wielen, beter bekend onder de Duitse afkorting ABS (Antiblockiersystem) is een remassistent gebruikt op wielvoertuigen, voorkomen dat de wielen blokkeren tijdens periodes van zware remmen.

ABS werd oorspronkelijk ontworpen om te helpen de bestuurder de controle over het voertuig te behouden, in het geval van een remsysteem bij lage grip (regen, sneeuw, ijs, grind, ...). Dit zal de directiviteit van het voertuig te houden, voer geen uitwijkmanoeuvre terwijl het optimaliseren van de remweg, het verhoogt aanzienlijk wanneer de wielen slot en de pneumatiquesglissent op de weg.

Tijdens een noodstop, de ABS regelt de druk in het remcircuit aanpassing van de maximale hydraulische druk voor elk wiel door middel van elektromagnetische kleppen, wanneer een wiel vertraagt ​​abnormaal, het direct geeft de druk van de remcircuit dit wiel en, omdat het niet opnieuw versnelt voldoende. Het systeem werkt door het inschakelen van pulsen (zodat de wielen de neiging om opnieuw te vergrendelen wanneer de druk stijgt in voldoende mate in hun remsystemen), iets dat meestal wordt gevoeld in het rempedaal trilt de snelheid van de drukvariaties van het remcircuit. Het ABS voorkomt dat de wielen blokkeren, de bestuurder blijft de maximale capaciteit van de vertraging, de wrijvingscoëfficiënt remmen banden slippen rond de 30% tegen 80% onder normale omstandigheden. Ook de banden niet uitglijden, houden ze hun directioneel is.

ASR

Traction control is een systeem dat wordt gevonden op een aantal voertuigen dat de gashendel regelt het verlies van tractie op de aangedreven wielen te beperken. Volgende merken van voertuigen, kan het de volgende namen hebben: ASR, TCS, ASC + T.

REF

Elektronische remkrachtverdeling (REF, in het kort) is een elektronisch systeem gemonteerd op voertuigen en die remkrachtverdeling tussen de voor- en achterzijde1 proces optimaliseert om de vertraging van het voertuig weer te geven en daarom uitgesteld ladingen. Echter, hij niet tussenbeide, maar systematisch tijdens intensief remmen (over het algemeen als de vertraging is ten minste gelijk is aan 5 m / s²). In tegenstelling tot zijn ESP tussenkomst wordt niet uitgesteld tot de bestuurder.

Het zogenoemde elektronische remkrachtverdeling Engels distributeur voor elektronica (power) Remmen is een drijvende hulp uitrusten van de meeste moderne auto's met een ABS1. Het primaire doel is de wens om de remmen van motorvoertuigen te verbeteren door optimaal gebruik te maken van de hechting van de achterwielen, meestal niet effectief vanwege het gewicht overdracht naar de vooras.

Dit fenomeen van het verlies van tractie wordt verergerd bij het laden van het voertuig naar voren wordt gezwaaid (bijvoorbeeld wanneer alleen de bestuurder aan boord van het voertuig en alles wat zwaar in de kofferbak).

De REF of EBD slaagt de verdeelklep (P-ventiel voor verdeelklep (binnen) in Engels), die een verdeling van de differentiële remdruk tussen de voor- en achterwielen van een motorvoertuig mogelijk. Deze technologie werd gereserveerd voor bepaalde autosport wagens waar de chauffeurs van tevoren besloten tot aanpassing vast te stellen op basis van ras instellingen.

Vandaag de meest geavanceerde systemen kunnen verbeteren bochten remmen snede remdruk tussen de binnen- en buitenkant van de bocht wielen op twee assen.

Tiptronic

Tiptronic is een type automatische transmissie ontwikkeld door Porsche die wordt gebruikt op sommige van de voertuigen en die van andere merken. Een Tiptronic transmissie kan worden gebruikt als een automatische transmissie, maar kan ook de bestuurder mogelijk om de automatische modus die in door de schakelhendel in een andere positie (Tiptronic) en met behulp van de hendel of stuurwiel paddles voor bevestiging van rapporten of omlaag.

Tiptronic ® is een geregistreerd handelsmerk van de sportwagen fabrikant Porsche en is ook een licentie aan andere fabrikanten, zoals Volkswagen, Audi en Skoda.

Andere fabrikanten maken gebruik van soortgelijke systemen Tiptronic, maar onder een andere naam.

Cruise Control

De cruise control is een systeem voor het automatisch de snelheid van motorvoertuigen te stabiliseren en / of stel een maximumsnelheid (dit heet snelheidsbegrenzer). De bestuurder stelt de snelheid waarmee het wil rollen en automatisering neemt en houdt de ingestelde snelheid.

Uitgevonden in 1945 door de Amerikaanse uitvinder en werktuigbouwkundig ingenieur Ralph Teetor, werd de eerste snelheidsregelaar in de Chrysler Imperial geïnstalleerd in 1958. In de eenentwintigste eeuw, de meeste verkocht in de Verenigde Staten voertuigen hebben één.

Dit systeem is nuttig bij lange afstanden en maakt doorgaans optimaal gebruik van het brandstofverbruik, vooral als het gaat om adaptieve cruisecontrol. Het voorkomt tevens overmatige snelheden onbedoeld.

Airbag

Een airbag (voor Engels, letterlijk "airbag"), de airbag kussen gonflable1 of gewoon, is een membraan of een flexibele enveloppe, waarin lucht of een ander gas wordt snel geïnjecteerd door middel van een explosieve chemische reactie (perchloraat) op te blazen en dus dempen schokken.

De airbags worden voornamelijk gebruikt in auto's, om passagiers te beschermen bij een crash en zo te voorkomen dat ze met geweld te raken sommige apparatuur in de auto (stuurwiel, zijramen, hoofdsteunen vooraan voor de achterste passagiers, enz.). Een optimale efficiëntie wordt bereikt in combinatie met een veiligheidsgordel en gordelspanner.

Onze Partners